Myśli, utwory, zdjęcia na Instagramie, motywacyjne monologi, bezpłatne warsztaty, 30 dniowe wyzwania znanej dzisiaj wszystkim bogini fitness. Moglibyśmy spędzić cały dzień wymieniając rzeczy, które nie wyglądają na marketing, jednak nim są.
Być może wielcy eksperci, który ukończyli wiele kursów marketingu i sprzedaży zaprzeczą, że takie działania można zebrać do jednego zbioru z klasycznym, poważnym marketingiem. Bo przecież nie mamy tutaj liczb, definicji ani statystyk, nie możemy działać analitycznie. Oto tajemnica – nie zawsze możemy przewidzieć jakie efekty marketing kreatywny nam przyniesie, jaki będzie odzew i spodoba się klientom. Zapytacie więc jaki jest cel „atakowania” społeczeństwa czymś co dziwne i niepoliczalne. Otóż cel jest i to naprawdę poważny.
Chcesz zarabiać? To działaj!
Bądź kreatywny, myśl o swoich konsumentach czy o społeczności na Facebook i przygotuj coś co zaskoczy, poruszy lub rozweseli. Komunikat ma być kolorowy i impulsywny. Nie uważasz, że to lepszy sposób niż przepychać się wśród standardowych strategii, którą dawno już zastosowała Twoja konkurencja? Nie doprowadzaj do nudy. Już dziś zastanów się co przygotujesz i jak będzie wyglądał Twój kreatywny marketing.
Ucz się od najlepszych
Nadal masz wątpliwości, myśląc że to głupie, że nie ma to sensu i na pewno nie uda się to w Twoim biznesie? Nic z tych rzeczy! Dam Ci kilka przykładów osób, które są mistrzami marketingu kreatywnego w swoich dziedzinach.
Jen Selter to miłośniczka fitnessu, posiadaczka jednego z najpiękniejszych ciał w Ameryce (i pewnie nie tylko w samej Ameryce).
To prawdziwa gwiazda Social Media, propagująca zdrowy styl życia, pozytywną energię i sportową motywację. Na swoim Fanpage ‘u na Facebook’u zgromadziła (UWAGA) prawie 7 800 000 Fanów! Jak to zrobić? Działać, motywować, pracować nad swoim ciałem i włączać w ten proces swoją publiczność. Jen Selter stosuje właśnie marketing kreatywny, czyli działanie, które wielu z nam nie skojarzy się z marketingiem. Efekty – jak widać doskonałe. Zarobki także.
Co Ty na to? Nadal nie jesteś przekonany?
Nie bądź buntownikiem, myśląc że to bzdury i coś co jest zupełnie nie dla Ciebie. W ten sposób nic nie zyskasz. Chcesz aby Twoje życie i Twój biznes wciąż wyglądało tak samo – bardzo bezpiecznie, zapobiegawczo ale zarazem…mało kreatywnie, może czasem nudno? Kiedy zdecydujesz się pokazać więcej siebie w Twoim biznesie, więcej soczystości, ciekawości, esencji tego w czym jest on najlepszy?
Zacznijmy od początku. Oto trzy kroki jak zacząć tworzyć kreatywny marketing
Zdecydowany? Super! Spróbujmy zatem przygotować krótki plan działania, strategię, która pomoże Ci wystartować z zupełnie nowym rodzajem promocji w Twojej firmie bądź promocji własnej osoby. Zadaj sobie pytanie, w czym jako przedstawiciel swojej firmy jesteś najlepszy, co uwielbiasz, co kochasz. Od tego zaczniemy. Nie wiesz? Spróbujemy pomóc. Oto nasza lista Marketing Lovers 🙂 Dzięki niej zaczęliśmy działania marketingowe i wybraliśmy ich kierunek. Mam nadzieję że Cię zainspiruje do analizy działania w Twoim marketingu kreatywnym.
1. Uwielbiamy marketing – w każdej postaci, nawet tej przesłodzonej 🙂
2. Kochamy kolory tęczy, wszystkie bez wyjątku
3. Uwielbiamy ludzi a najbardziej tych z pasją
4. Kochamy inspirujące cytaty, które dają energię do działania
5. Uwielbiamy burze mózgów, z gradem i piorunami najmocniej
6. Kochamy Twitter, Facebook i Instagram
7. Uwielbiamy doskonałą organizację
8. Uwielbiamy szaleństwo, wolność i dobre samopoczucie
9. Uwielbiamy robić zdjęcia, szczególnie w ciekawych miejscach
10. Kochamy inspirować, zbierać ludzi z pasją i dzielić się z nimi pozytywnymi wydarzeniami
…..moglibyśmy wymieniać bez końca!
To dlatego powstał nasz blog.
Kolej na Ciebie 🙂
Działaj!
Jaka będzie Twoja lista ulubionych rzeczy, tego w czym jesteś dobry, co lubisz, co kochasz?
Lubisz misie Pandy? Być może powinieneś dać ten akcent w Twoim logo.
Lubisz być słuchany? Być może przygotuj krótką 3 minutową przemowę i zainteresuj nią swoich klientów na Youtube.
Chciałbyś przekazać światu coś ważnego? Być może zostać pisarzem albo chociaż zacznij pisać blog.
Zastanów się przez chwilę co Cię inspiruje. W czym jesteś najlepszy. Dlaczego Twoja firma wyróżnia się spośród konkurencji i poinformuj o tym innych! Zbieraj bliskich Tobie pasjonatów, nakręcaj ich do działania. Pokaż wszystkim jak dobry jesteś w tym co robisz i dlaczego warto Ciebie śledzić, obserwować.
To pierwszy i najważniejszy krok do stworzenia Twojego marketingu kreatywnego.
Pamiętaj, że każdy kiedy zaczynał od jednego fana 🙂
Poniżej kilka inspiracji z polskiego Internetu
(dane 29.04.2016)
Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek 1 894 377 Fanów na Facebook
eTrapez Krystian Karczyński – najbardziej znany polski matematyk – 56 965 Fanów na Facebook
Maffashion – blogerka modowa – 622 876 Fanów na Facebook