Ostatnie lata zmieniły rzeczywistość internetową. Teraz media społecznościowe to nieodłączny element życia dla większości z nas. Polscy internauci korzystają z Social Media powszechnie i aktywnie. Polska (ze średnim wynikiem 4,9 h/dobę) zajmuje 13 miejsce na świecie pod względem czasu spędzonego w Internecie. Na Media Społecznościowe poświęcamy 2,1 h/dziennie.
Kochamy Facebook!
Weźmy pod lupę najpopularniejsze serwisy społecznościowe i częstotliwość ich odwiedzania. Bez względu na wiek Internautów, liderem w Polsce nadal jest Facebook. Ponad 62% użytkowników Internetu deklaruje stałą aktywność na tym portalu. Fani Facebooka to głównie osoby młode. Te w wieku 16-24 lata stanowią prawie 80% Na drugim miejscu mamy YouTube – jednak ze stale spadającą popularnością. Serwis ten stracił 4% użytkowników z Polski na przełomie ostatnich 2 lat.
A co z resztą portali? Zaskakująco wysoko ukształtował się google+ – z popularnością 39,2% zajmuje trzecie miejsce w Polsce. Aktywność na Twitterze deklaruje 4,4% internautów, głownie tych w wielu 35-44 lata. Snapchat i Instagram mimo rosnącego trendu nadal znajduje się daleko w tyle.
Smartfon czy Laptop?
Jesteśmy mobilni! Pomimo, że laptop to urządzenie, za pomocą którego z Internetu korzystamy najczęściej, to jego przewaga nad smartfonem to tylko 7,9%. To ważna informacja dla firm budujących serwisy internetowe. Muszą one pamiętać o wersjach mobilnych, które z łatwością będą obsługiwane przez tablet czy telefon. Polacy wciąż przekonują się do technologii i nowoczesnych urządzeń. Zdecydowana większość internautów (74,8%) posiada smartfony. Kupując tablet częściej decydujemy się na pełnowymiarowe urządzenie niż to w wersji mini.
Content marketing w Social Media
Content to obecnie najważniejsza sfera marketingu w sieci. Skupmy się przez chwilę na tym co lubią użytkownicy, jakie treści udostępniane przez firmy są szczególnie cenione, czym Internauci najchętniej się dzielą i jakich narzędzi do tego stosują. Otóż dla Polaków w sieci liczą się emocje, relacje, rozwój osobisty. Lubimy kiedy content udostępniany przez marki może nas czegoś nauczyć, przekazać użyteczne wskazówki jak coś zrobić. Czerpiemy zatem wiedzę, motywację do działania. Treści najczęściej udostępniamy na Facebooku. Jakimi treściami Polacy dzielą się najczęściej? Użytkownicy uwielbiają kategorie rozrywkowe oraz te które przedstawią ich opinię na różne tematy. Kochamy memy – w ostatnim czasie cieszą się one ogromną popularnością wśród contentu w sieciach mobile. Czego Polacy nie lubią najbardziej? Odstajemy od reszty świata w kategorii płatnych treści, niezależnie od tematu jakiego dotyczą. Tylko 25,8% użytkownikach czuje się gotowa zapłacić na content, to niewiele w stosunku do 41,2% w skali świata.
Sources:
Raport Wave 8
InternetLiveStats