Marketing w czasach koronawirusa, 5 porad jak uratować małą firmę w czasach pandemii

kwi 23, 2020

COVID-19 dopadł firmy niepostrzeżenie, kiedy chyba nikt się go nie spodziewał. Przygotowaliśmy 5 porad, które pomogą wam stworzyć własną tarczę antykryzysową. Bez względu na to czym zajmuje się twoja firma, jesteśmy tutaj aby pomóc Ci odnaleźć rozwiązanie marketingowe.

Stay Connected! Działajmy razem!
Usiądź, odetchnij głęboko, pozbądź się stresu i zacznij działać! Nie wycofuj się z biznesowego społeczeństwa. Wszyscy w tym jesteśmy, Razem. Możesz nam wierzyć lub nie, ale koronawirus wcześniej czy później dotknie każdej branży.

Co możesz zrobić? Rozmawiaj z innymi przedsiębiorcami, najlepiej z twojego środowiska biznesowego. Zbuduj relacje, podziel się swoją historią, wymień doświadczeniami. To będzie pierwszy krok do zbudowania „korona planu”! Kiedy poczujesz się już pewniej, niezależnie od tego jaką działalność prowadzisz – sięgnij do bazy swoich Klientów i zaktualizuj ją. Popracuj nad nią bardzo dokładnie. Wcześniej nie miałeś na to czasu. Lepszego momentu nie będzie.

  • Zastanów się jakich informacji mogą oczekiwać Twoi klienci;
  • Jeśli nadal pracujesz, zaktualizuj godziny otwarcia bądź zasady bezpieczeństwa, które wypracowałeś
  • Zobacz czy nie zaniedbałeś pewnych biznesowych relacji! To będzie najlepszy moment do ich odbudowy

Najważniejsze – nie wycofuj się i Nie daj się ponieść stresowi. Dzięki temu odbudowa biznesu będzie łatwiejsza.

Bądź zaradny
Firmy mogą reagować na obecną pandemię COVID-19 na wiele sposobów, ale sugerujemy pragmatyczność i zaradność. Dla Twojej firmy oznacza to bycie świadomym i uwzględnianie rzeczywistego wpływu na klientów. Rozważ w jakiej jesteś sytuacji, jak zmieniła się praca Twojej firmy. Nie próbuj na siłę dopasowywać swojej marki działań i cech, do których ona nie należy. Dotrzyj do odbiorców, aby dowiedzieć się, czego potrzebują – i co możesz zrobić, aby pomóc swojej firmie.
Być może Twoja branża potrzebuje teraz innych działań?
Jeśli ludzie nie mogą przyjść do Twojej firmy osobiście, zastanów się nad kreatywnymi sposobami, dzięki którym Twoja firma dotrze do nich w inny sposób. Na przykład, jeśli jesteś właścicielem restauracji lub kawiarni, który nie jest w stanie obecnie obsługiwać klientów, być może możesz utworzyć serię zajęć online, aby nauczyć ludzi, jak przygotować ulubione potrawy lub napoje w domu. Lub, jeśli prowadzisz siłownię lub studio jogi, być może możesz zaoferować sesje transmitowane na żywo, w których członkowie mogą uczestniczyć online. Być może zarobek nie będzie tak duży, ale chodzi o utrzymanie relacji, troskę o swoich klientów oraz dobrą energię, którą tak łatwo możesz wytworzyć!

Kroki, które możesz podjąć dzisiaj
Nawet jeśli nie możesz teraz normalnie prowadzić swojej firmy, wciąż możesz zrobić wiele, aby poradzić sobie z całą niepewnością i przygotować się na sukces w perspektywie długoterminowej.
Jeśli nie masz strony internetowej, zastanów się nad stworzeniem strony docelowej, rozbudowanej o nowe funkcjonalności – może sklep online? Możesz nawet użyć go teraz do sprzedaży kart upominkowych, które ludzie mogą kupić teraz, i użyć później, gdy sytuacja się poprawi.
Strony docelowe mogą być również świetnym sposobem na zebranie informacji kontaktowych od odbiorców. Utwórz stronę z formularzem rejestracji, udostępnij link w kanałach społecznościowych, a następnie zacznij regularnie wysyłać aktualizacje, aby informować ludzi o wszystkim, co dzieje się z Tobą i Twoją firmą. Możesz nawet skonfigurować swoją stronę do automatycznego tagowania kontaktów na podstawie ich zainteresowań podczas rejestracji, dzięki czemu łatwiej będzie uporządkować odbiorców i wysyłać bardziej odpowiednie wiadomości w przyszłości.
Najgorsze co możesz zrobić to siedzieć w miejscu i nie podejmować żadnych działań.

Planuj, planuj i jeszcze raz planuj!
Przy tak wielu ludziach przebywających obecnie w swoich domach, wiele osób spędza więcej czasu online. Skoncentruj się na tworzeniu znaczących treści, które podbiją Twój kontakt z konsumentami. Należy jednak wziąć pod uwagę kontekst i czas; nie każda wiadomość jest odpowiednia dla każdego kanału. Zaskocz swoich odbiorów, dostarcz im treści na które czekają!
Oto kilka przykładów rodzajów treści, które możesz utworzyć.
Zaplanuj kampanie społecznościowe lub kampanie kroplowe, które zapewniają odbiorcom spojrzenie na ludzką stronę Twojej firmy, takie jak cotygodniowa funkcja „poznaj personel”, która wprowadza ludzi do zespołu lub zakulisowe, ludzkie spojrzenie na to, jak tworzysz swoje produkty czy usługi.

Wyślij pocztówkę, aby poinformować klientów, że myślisz o nich, i nie mogą się doczekać, aby zobaczyć ich ponownie. W tym momencie możesz nawet planować z wyprzedzeniem i tworzyć pocztówki, aby powitać nowych klientów, gdy znów będziesz Twoja działalność zostanie otwarta.

Uporządkuj swoje pomysły i działaj!
Myślimy, że nagle poczułeś, że jednak masz wiedzę, jak stworzyć swoją tarczę antykryzysową.
Spisz swoje plany, pomyśl co możesz wykonać już dziś, a co w następnej kolejności!
Postaw na swoją firmę! Za chwilę wszystko wróci do normy, a Ty musisz być przygotowany na dynamiczne działania.

Będzie dobrze – Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Wiemy, że jest to trudny czas dla wszystkich. Nie mamy wszystkich odpowiedzi, ale dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić Ci dokładne, odpowiednie i terminowe zasoby, których będziesz potrzebować podczas pokonywania niepewności. Jesteśmy w tym razem i jesteśmy tutaj, aby pomóc.

Potrzebujesz nowego logo? Strony internetowej? Działań marketingowych?
Porozmawiajmy o tym!
Jesteśmy dla Ciebie dostępni.
www.studioform.pl

KATEGORIE

POPULARNE WPISY

Strategia Marki

Strategia Marki

Strategia Marki: Fundament Każdego Biznesu na Drodze do Sukcesu Niezależnie od wielkości czy...

TAGI