Wyprzedaż, oznaczenie nowej kolekcji czy też sezonowe promocje. Niezależnie co sprzedajesz, komunikacja z konsumentami to jedno z najważniejszych działań w miejscu sprzedaży. Sprawdź czego potrzebujesz aby zaplanować dobrą kampanię i udaną sprzedaż.
Twoja marka to twoja reputacja. Pracuj elementami wizualnymi tak, aby przekazać wartość swojej marki obecnym i przyszłym konsumentom. To jaką kolorystykę wybierzesz, czcionki czy też formy to charakter i DNA Twojej firmy, a to dopiero początek! Ostatecznie klienci zdecydują jak kojarzy im się Twoja marka, czy sklep którym zarządzasz jest wiarygodny i czy środowisko handlowe, które w nim stworzyłeś wzbudza zaufanie i decyduje o wygodzie konsumentów.
Nie zamykaj się tylko na oznaczenia witryn! Pamiętaj, że zapraszasz klientów do wnętrza swoich sklepów. Materiały instore są równie ważne, stanowią także rodzaj wskazówek dla klientów, pozwalają im łatwiej odnaleźć się wśród oferowanych produktów.
Know Yourself!
Po pierwsze zastanów się co chcesz w swoich kampaniach zakomunikować swoim klientom. Nawet jeśli jest to sezonowa obniżka cen, ważne aby była spójna z charakterem twojej firmy. Przemyśl każdy komunikat, zastanów się czy współgra on z twoją marką i przekształć go w idealną kampanię. Pamiętaj, jeśli będziesz wierny charakterowi swojej marki Twoi klienci na pewno to zauważą. Ciekawostką jest fakt, że podświadomie jesteśmy w stanie rozpoznać markę, do której należy kampania bez oznaczenia jej logo firmy. Przyzwyczajaj klientów do swojej marki, pozwól im na zaufanie w stosunku do jakości produktów oraz komunikatów. Wpłynie to zarówno na częstotliwość odwiedzin Twoich sklepów jak również na pozytywne kojarzenie marki z udanymi zakupami. Naprawdę warto!
Zaistniej Online sprzedawaj Offline
Pamiętaj, że rozpoznawalność marki w internecie ma wpływ na sprzedaż w Twoim sklepie stacjonarnym. Dziś w aż 75,2% Polskich domów znajduje się komputer, a 95,7% gospodarstw domowych ma telefon komórkowy. Z tego ponad połowa to smartfony (56%). Niesamowite prawda ? Nie lekceważ siły internetu. 77% konsumentów przed dokonaniem zakupu sprawdza analogiczną ofertę w sieci. Zainwestuj w respansywną stronę internetową i kanały Social Media. Bądź przed konkurencją i pokaż się swoim Klientom z nowej strony. Nie pożałujesz, Twoja marka będzie coraz bardziej rozpoznawalna, a wyniki sprzedaży skoczą do góry z dnia na dzień!
Poznaj swoich Klientów, odwdzięczą się znajomością Twojej oferty
Zadaj sobie pytanie – Kim są Twoi klienci. Zastanów się jaki jest ich profil, co lubią, jakie mają przyzwyczajenia. Pomyśl dlaczego zdecydowali się na zakup produktów czy usług sygnowanych twoim logo. Dokonaj analizy ich działań – jeśli kupują to kiedy najczęściej, jeśli nie – dlaczego podjęli taką decyzję. To właśnie ta wiedza pozwoli na zaplanowanie komunikatów, które trafią w serca konsumentów. Pamiętaj 83% Klientów podejmuje decyzję na podstawie komunikatu wizualnego! Nie ma nic gorszego niż nietrafiona promocja, zazwyczaj działa ona odwrotnie niż planowaliśmy. Przygotuj się dobrze do wszelkich działań, sprawi to że klienci chętnie do Ciebie wrócą, aby bliżej poznać ofertę sklepu. Jak widać – w naturze wszystko wraca ????
Zaskakuj!
Wiesz już jak klienci reagują na promocje w sklepie? Utworzyłeś kalendarz kampanii i ściśle się go trzymasz? Super! Pamiętaj jednak, że w biznesie – jak w życiu, warto dodać coś niezaplanowanego. Możesz nazwać to niespodzianką dla Twoich klientów. Jak wygląda to w praktyce? Zastanów się jaką aktywację konsumencką mógłbyś wykonać w swoich punktach sprzedaży. Najbardziej sprawdzone działanie to weekendowa obniżka, kup 3 za 2 czy rabat na następne zakupy. Nie musisz jednak zamykać się w tych ramach. Promocja może dotyczyć wszystkiego – musi być jednak miłą niespodzianką dla Twoich klientów. Nie zapomnij, że jest to klasyczne działanie w punkcie sprzedaży, potrzebujesz zatem marketingowych materiałów informacyjnych.
Poszukujesz sprawdzonej firmy produkcyjnej do współpracy?
Sprawdź Studio Form!
www.studioform.pl