8 kluczowych porad jak wykreować siebie w Social Media. Wiedziałeś, że dobry profil może pomóc Ci w biznesie i życiu prywatnym?

maj 4, 2016

Już czas aby wykorzystać media społecznościowe do zbudowania swojej osobistej marki w Internecie. Teraz możesz zrobić to zupełnie bezpłatnie! Sprawdź co powinieneś zrobić, aby nie działać przypadkowo. Może będzie to ważny krok do znalezienia nowej pracy albo wykreowania własnej firmy.
Oto 8 najważniejszych wskazówek, które warto rozważyć jeśli chcesz zbudować profesjonalny profil w Social Media.

1. Kim jesteś i jak to pokazać?

Zadaj sobie pytanie, jak powinna odbierać Cię publika? Jaką cechę swojego charakteru bądź jaką informację chcesz przekazać prowadząc profil? Jeśli nie dasz ludziom jasnej informacji kim jesteś oraz co odróżnia Cię od innych, nigdy nie wypromujesz swojej osoby w Internecie. Stawiaj więc na proste przekazy a wzmocni to Twoją własną markę i zaowocuje zainteresowaniem właściwych osób.

2. Bądź rozpoznawalny

Pamiętaj aby zachować tę samą nazwę użytkownika, zdjęcie i opis we wszystkich portalach społecznościowych. Myślisz, że to bez znaczenia? 48% headhunterów sprawdza wiarygodność osób w kilku miejscach. Przygotuj odpowiednio swój profil, a sam zobaczysz jak duże to ma znaczenie.

3. Postaw na aktywność

Zdecydowałeś o rozpoczęciu przygody z Social Media? Jesteś gotowy na prowadzenie profilu oraz na aktywność, która z tego wynika? To doskonale! Teraz czas na pracę nad publicznością oglądającą Twój profil. Zaangażuj obserwujących do wspólnej rozmowy, poproś w swoim poście o udzielenie porady bądź pomysłów, zapytaj jak oceniają Twój profil bądź co chcieliby na nim zobaczyć. Wpłynie to na popularność Twoich działań oraz poprawi promocję profilu.

4. Zdefiniuj swoją grupę docelową

To naprawdę ważne! Jednym z największych błędów, który można popełnić w Social Media, to skierować swój autorski profil do wszystkich. Powszechnie wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, często bywa do niczego – ta zasada sprawdza się i w tym przypadku  Zastanów się dobrze, do kogo chcesz skierować swój profil. Jeśli zajmujesz się marketingiem daj odbiorcom do zrozumienia, że jest to Twoja pasja, że znasz się na rzeczy. Jeśli szukasz pracy jako finansista, niech Twoje konto sugeruje, że naprawdę lubisz ekonomię.

5. Jeśli posty to tylko krótkie i na temat

Twój profil ma pomóc Ci w biznesie? Może jest narzędziem do znalezienia lepszej pracy? Zrezygnuj zatem z wrzucania zdjęć z wakacji, z drinkiem i pod palmą. Bądź profesjonalny i systematyczny w pisaniu swoich postów. Najlepiej niech kojarzą się one z tematem z Twoim zawodem. Pamiętaj aby dodawać wyłącznie aktualne informacje, inne nie zainteresują Twojej publiki.

6. Planuj swoje działania Social Media

Nie działaj pochopnie, staraj się zawsze przemyśleć treści, które publikujesz. Zastanów się przez chwilę nad Twoją grupą docelową, pomyśl kiedy te osoby mają najwięcej wolnego czasu, który mogą spędzić w Internecie. Na pewno uda Ci się uzyskać przedział czasowy, w którym możesz zamieszczać posty. Nie publikuj treści zawsze o tej samej porze. To może wyglądać na automatyczne działanie, które zniechęci obserwujących.

7. Bądź staranny

Content to ogromna wartość. Musisz o nią zadbać, jeśli chcesz aby Twój profil był naprawdę dobry. Publikacja treści wymaga skupienia i dyscypliny w każdym momencie, niezależnie od Twojego samopoczucia czy nastroju. Myślisz sobie na pewno, że to ciężka praca. Na pewno tak jest, nie zapominaj jednak, że prowadzisz profil w temacie, który jest Twoim życiem (choćby zawodowym), więc musi sprawiać Ci to przyjemność.

8. Ciekawość popłaca

W tym przypadku nie jest na pewno pierwszym stopniem do piekła. Wręcz przeciwnie! Może nam bardzo pomóc w badaniu profilu czy sprawdzaniu jego działania. Pamiętaj, abyś stale sprawdzał jak ludzie reagują na Twoje działania. Komentarze pod postami są naprawdę bardzo ważne. Dlaczego? To skarbnica wiedzy o tym czy Twój profil jest ciekawy i czy trafia do odpowiednich osób. Zamień się w analityka i wyciągaj wnioski ze spostrzeżeń Twoich fanów. Szybko zobaczysz jak bardzo jest to ważne.

Bądź nowoczesny! Skorzystaj z powyższych wskazówek i już dziś zmień swój profil na nowoczesny. Pomyśl do czego wykorzystać to działanie, dokładnie zaplanuj wszystkie kroki i ciesz się komunikacją na najwyższym możliwym poziomie.

Chcesz podzielić się swoją opinią? Potrzebujesz więcej wiedzy na ten temat?
Zapraszamy do kontaktu!

KATEGORIE

POPULARNE WPISY

Strategia Marki

Strategia Marki

Strategia Marki: Fundament Każdego Biznesu na Drodze do Sukcesu Niezależnie od wielkości czy...

TAGI