Masz super produkt i doskonały sklep. Obsługa klienta jest wzorowa, perfekcyjny asortyment, a mimo to sprzedaż nie osiąga wyników, których oczekujesz. Sprawdź co możesz zrobić!
Do grupy narzędzi stosowanych w VM należy przede wszystkim witryna sklepowa, kolorystyka i oświetlenie oraz materiały zwiększające sprzedaż, czyli POS/POSM (z ang. point of sale materials).
Witryna to pierwszy i jednocześnie najważniejszy element, który zauważą Twoi potencjalni klienci. Powinna być oryginalna i przyciągać uwagę. Nie zapominaj jednak, że witryna sklepowa jest także doskonałym nośnikiem informacji!
Visual Merchandising – co i jak zrobić by więcej zarobić?
- Bądź w kontakcie ze swoimi klientami
Twój sklep posiada witrynę sklepową? Doskonale!
Wykorzystaj ją jak najszybciej, oraz oczywiście jak najskuteczniej. Komunikacja to podstawa!
Zaplanuj swoją kampanię i wyposaż witrynę w materiały promocyjne POS/POSM. Mają przypominać konsumentom o artykułach dostępnych w danym sklepie, przyciągać ich uwagę i zachęcać do zakupów, jak również podkreślać obecność konkretnej marki w lokalu. Poinformują także o promocjach, obniżkach czy trwających aktywacja konsumenckich.
- Pomóż trafić swoim klientom w odpowiednie miejsce
Prościej mówiąc – stwórz strefy, które doprowadzą Twoich klientów do wybranych produktów. Nie pozwól im błądzić, zastanawiać się, szukać.
Asortyment powinien być wyselekcjonowany oraz pogrupowany na kategorie, a następnie rozmieszczony na terenie sklepu z uwzględnieniem ergonomii miejsca i czytelności ekspozycji.
Nie zapominaj o zysku, który tobie, jako przedsiębiorcy, przyświeca we wszystkich działaniach. Artykuły z najkorzystniejszą marżą umieść na półkach na wysokości wzroku klientów, na regałach stojących po prawej stronie sklepu (zasada „prawej ręki”). Przy czym trzeba pamiętać o cross merchandisingu, zgodnie z którym produkty komplementarne powinny być w bliskim sąsiedztwie.
Co zyskasz? Zadowolenie Klientów, ich łatwą mobilność. Dodatkowo podpowiesz konsumentom ewentualne dodatkowe zakupy oraz ułatwisz podjęcie decyzji (np. przy zakupie butów, pomyślą także o zestawie do ich czyszczenia)
- Praktyka czyni mistrza!
Złota zasada Visual Merchandisingu – zapewnij klientom idealne warunki do zakupów.
Przygotowując jak najlepszą formę ekspozycji, które będzie na siebie pracować i spełniać swoją rolę – zysk dla sklepu. To zadanie wymaga ciągłej dbałości o każdy szczegół, a także regularnej pracy z materiałami POS. Wydają nam się one zupełnie nieistotne, jednak uwierz nam, przynoszą , duże korzyści dla firmy.
Potrzebujesz pomocy w Visual Merchandisingu?
Porozmawiajmy o tym!
Jesteśmy dla Ciebie dostępni.
www.studioform.pl