Sekrety VISUAL MERCHANDISINGU – sprawdź jak zwiększyć sprzedaż w sklepach nawet o 55%

sty 7, 2019

Jak szybko znalazłeś w sklepie produkt, którego szukasz? Skąd wiesz, gdzie leży szalik, który kolorem będzie pasował do twojej sukienki? Prawdopodobnie po wejściu do sklepu w kilka sekund odnajdziesz odpowiedni dział, a zaraz potem produkt. Cel osiągnąłeś tak szybko przez magię, którą nazywa się Visual Merchandising.

Zadaniem Visual Merchandisingu jest komunikacja z konsumentem, zaangażowanie go w „historię”, którą przedstawiamy podczas kampanii w sklepie, zainteresowanie i ostatecznie – ZAKUP! VM jest równie ważny jak sprzedawca. Nawiązuje kontakt z klientem już od momentu wejścia do sklepu, kusząc go idealnie przygotowaną witryną. Wzbudza emocje, pożądanie produktu. Wprowadza klientów w odpowiedni nastrój, działa na wszelkie ich zmysły prowokując do zakupu.
Wszystko to dzięki zdalnemu zarządzaniu zakupami klienta, co oczywiście przekłada się nie tylko na większą sprzedaż, ale także zadowolenie konsumentów.
Odkryjmy teraz kilka tajemnic Visual Merchandisingu, abyś mógł zrozumieć dlaczego tak się dzieje

Konsument

Zanim zaczniesz tworzyć doskonały Visual Merchanising, z idealnym designem, formą i treścią, zastanów się KIM JEST twój potencjalny klient. Kto jest odbiorcą twoich wysiłków? Czy znasz grupę docelową niemal jak samego siebie? Świetnym punktem wyjścia do przygotowania takiej analizy będzie zadanie pytań. Możesz skorzystać z naszego „gotowca”. Zastanów się dokładnie i opisz klienta doskonałego, na którego czekają twoje sklepy ????
– jakie produkty i marki lubi mój klient?
– co posiada w swojej szafie?
– jak czuje się na co dzień: czy jest szczęśliwy? Lubi się uśmiechać?
– jakie kolory lubi? Jakiej muzyki słucha?
– jakie są jego dochody? Ile może przeznaczyć na zakupy odzieży bądź produktów z twojego brandu?
Kluczem tutaj nie jest zgadywanie, ale dokładne badanie grupy docelowej! Tego typu dane są łatwo dostępne, możesz skorzystać z ankiet, raportów. Skorzystaj z danych marketingowych i narzędzi analitycznych. Tym samym będziesz w stanie stworzyć awatar swojego Klienta! Taka wiedza pozwoli Ci na dokładne opracowanie kampanii Visual Merchandisingowej, która bez wątpienia osiągnie sukces!

Zaplanuj klientom podróż po twoim sklepie!

Zacznij od okna! Witryna w twoim sklepie w 65% wpłynie na decyzję klienta czy warto wejść do środka. Poza tym, że okno to najważniejszy element VM, jest także najtrudniejszym punktem kampanii. Musisz pamiętać o ważnych informacjach, które koniecznie musisz zakomunikować. Są to przede wszystkim aktualne promocje, atrakcyjne oferty czy obniżki cen. Nie zapominaj jednak o doskonałej ekspozycji produktów! Pracuj z nimi światłem. Postaw na najciekawszą ofertę produktową. Pokaż niewiele i spraw tym samym, że klienci zapragną zobaczyć więcej. Dostosuj materiały Point of Sale do aktualnej kolekcji.
Zanotuj:
– materiały w witrynie nie mogą być nudne!
– wykorzystaj panujące trendy w druku banerów czy naklejek. Lśnij, oczaruj blaskiem i kolorem – wszystko po to aby zdobyć atencję klientów!
– wzbudź ciekawość, nie pokazuj wszystkiego w oknie.
– użyj nietypowych materiałów VM! Postaw na efekty 3D, pracuj z drewnem, metalem czy tworzywami sztucznymi.

Stosuj zasady estetyki

W Visual Merchandisingu chodzi o to, by wszelkie użyte elementy zachwycały formą, estetyką, jakością wykonania. Użyj wszelkich zasad estetyki, które znasz. Pomoże Ci to rozłożyć materiały VM w sposób, który zaintryguje twoich klientów. Poznaj naszą tajemnicę i staraj się odejść od symetrii. Planujesz ustawić manekiny na stołach? Podkreśl asymetrię i ustaw 1, 3 lub 5 takich elementów. Ominiesz nudę i skupisz uwagę konsumentów szczególnie na tych środkowych.
Pracuj z kolorami! Staraj się aby kolory z kampanii Visual Merchandisingowej uzupełniały aktualną kolekcję produktów. Nie zapominaj o tym! To równie ważne jak charakter twojego sklepu.

Jeśli prowadzisz sieć sklepów, Visual Merchanidising i wszelkie jego elementy to niezbędna część twojej działalności! Pamiętaj, że takie zaplanowane działania mogą zwiększyć twoją sprzedaż nawet o 50%. Przed wprowadzeniem dużych zmian w twoim sklepie, zalecamy przygotować audyt aby otrzymać jak najwięcej informacji o aktualnej sytuacji punktów.

Potrzebujesz porady specjalistów w Visual Merchandisingu?
Skontaktuj się z nami
Z przyjemnością przygotujemy kampanię, na którą czekają Twoi klienci!

KATEGORIE

POPULARNE WPISY

Strategia Marki

Strategia Marki

Strategia Marki: Fundament Każdego Biznesu na Drodze do Sukcesu Niezależnie od wielkości czy...

TAGI