Nie przegap BACK TO SCHOOL! Bądź gotowy na jeden z najlepszych sprzedażowych okresów w roku!
Sezon Back to school to kolejne duże wydarzenie marketingowe po wakacjach. Jako marketer powinieneś skorzystać z tej możliwości i upewnić się, że angażujesz odbiorców w swoich kanałach sprzedaży i wchodzisz z nimi w odpowiednią interakcję. Aby pomóc Ci wykorzystać powrót do szkoły i pracy, zebraliśmy pomysły i przykłady, które możesz wykorzystać jako inspirację do nawiązania kontaktu z klientami! Gotowi? TO RUSZAMY ????
Jesteś marką modową lub sprzedajesz inne swoje produkty w galeriach handlowych?
Postaw na TOP 4 pomysłów na wrześniowe działania!
Klasyka
Zapewnij swoim klientom wszystko czego potrzebują!
Powrót do szkoły i pracy po wakacjach jest trudny (i to dla wszystkich).
Pomóż swoim konsumentom w prosty sposób znaleźć wszystko, czego potrzebują?
Jak to zrobić? Klasycznie! Postaw na czytelne i klarowne komunikaty. Pamiętaj o szczególnym oznaczeniu produktów, które są szczególnie ważne oraz te, które będą się w tym okresie sprzedawać jak świeże bułeczki.
Jeśli przygotowujesz witrynę, pamiętaj, że tak sam komunikat musi pojawić się w pozostałych mediach, tym samym połączysz działania cyfrowe ze stacjonarnymi.
To da Ci najlepszy efekt.
Zwiększ sprzedaż, pokazując, jak Twoje produkty pasują do życia ludzi
Innym właściwym sposobem na to jest wskazanie, w jaki sposób ludzie mogą korzystać z Twoich produktów. Dzisiejsi konsumenci (nawet dzieci) są bystrzy i tworzą wiele treści do udostępniania online. Zastanów się, czy Twoi odbiorcy mogą tworzyć treści związane z powrotem do szkoły! Pozwól im pisać teksty, robić zdjęcia, kręcić filmy… Ta kreatywna treść będzie wyjątkowa i …wirusowa!
Weźmy za przykład markę specjalizującą się w meblach i wystroju wnętrz – może warto zorganizować akcję, która będzie zachęcała swoich odbiorców do narysowania swojej idealnej klasy. Następnie uczniowie mogą zostać poproszeni o podzielenie się swoimi rysunkami w ramach konkursu fotograficznego opublikowanego na specjalnej stronie internetowej jak i w sklepach marki.
Zaoferuj swoim odbiorcom coś przydatnego
Twoja kampania nie powinna polegać wyłącznie na zachęcaniu ludzi do zakupu; powinieneś również użyć go, aby pomóc swoim odbiorcom. Oprócz prezentowania swoich produktów znajdź sposoby, aby stać się pomocnym źródłem informacji dla odbiorców. Prostym sposobem na to jest zaoferowanie wskazówek dotyczących powrotu do szkoły.
Wskazówka: ta kampania może również działać w przypadku innych grup docelowych niż studenci i dzieci. Na przykład, jeśli jesteś magazynem lifestylowym, co powiesz na sponsorowanie marki kosmetyków z listą kontrolną zatytułowaną: „Czy twoja kosmetyczka jest gotowa na powrót do szkoły?”
Bez względu na branżę możesz również wyobrazić sobie test osobowości, który pomoże odbiorcom dokonać wyboru lub dowiedzieć się więcej na określony temat. Na przykład Decathlon stworzył test osobowości zatytułowany „Jakie sporty odkryjesz tego lata?”. Idealna kampania do zbierania danych o preferencjach, segmentowania odbiorców i promowania artykułów sportowych.
Nie zapominaj o promocji – ona zawsze działa!
Kochamy aktywacje konsumenckie ???? Twoi konsumenci także je kochają!
Wrzesień to jest doskonały moment, aby dołożyć dodatkowy booster do Twojej sprzedaży. Będzie to bardzo dobry deal dla każdej ze stron. Twoi klienci będą mogli przygotować się kompleksowo w twoich sklepach na nadejście jesieni, a Ty zyskasz sprzedając o wiele większą liczbę produktów.
Jakie aktywacje będą najcelniejsze tej jesieni?
Doskonale sprawdzi się klasyczny model: 2+1.
Prym wiedzie także znana już wszystkim zniżka studencka!
Potrzebujesz wsparcia w marketingu i Visual Merchandisingu?
Zaufaj specjalistom! Sprawdź Studio Form