marketing

Marketing osobisty i biznesowy w LinkedIn – część 1 z 4

1000 629 studioform

Czym jest LinkedIn? Jak działa? Jakie są jego wartości oraz co możesz zyskać zakładając tam konto? Oto kilka porad jak korzystać z biznesowego giganta oraz jak kreować marketing osobisty i firmowy w tym serwisie

LinkedIn to obecnie największy portal społecznościowy o charakterze biznesowym z 414 milionami globalnie zarejestrowanych użytkowników (dane z czwartego kwartału 2015 roku) i ponad dwoma milionami użytkowników z Polski. Dane imponujące ale czy masz już konto na tym portalu ? Jeśli myślisz, że nie potrzebujesz to chyba jesteś w błędzie bo prawdopodobnie tracisz dużo okazji do nowych połączeń biznesowych. Szanse znajomości nowych osób, poznawania nowości branżowych, a co najważniejsze szanse na nową pracę. Ponad 6 tysięcy rekruterów i 30 tysięcy pracodawców korzysta na co dzień z narzędzi rekrutacyjnych poprzez serwisy społecznościowe. Przekonany ? Pokażemy Ci w takim razie jak utworzyć atrakcyjny profil na LinkedIn, który pozwoli na promocję Twojej marki i otworzy nowe możliwości na rynku pracy.

Przy założeniu profilu proponujemy użyć prywatnego adresu email. Lepiej mieć dostęp do swojego panelu LinkedIn jeśli np. zmienisz prace. Jeśli Twój e-mail nie ma charakteru firmowego wygląda jak te: buziaczek@, pusiaczek@ misio12123@ – prosimy załóż nowy.

Wiemy, wszystkie adresy @gmail.com są już zajęte ale pomyślmy kreatywnie. Może masz drugie imię ? możesz wykorzystać także cyfrę , choćby ‘1’ .: anna.m.kowalska@, kowalska.m.anna@, anna.kowalska1@.

3 Pierwsze kroki do posiadania konta doskonałego

1. Zdjęcie profilowe
Od tego trzeba zacząć! Posłużymy się tu zasadą Pareta i uważamy, że zdjęcie będzie odpowiedzialne za 80% sukcesu, pozostałe 20% to content. Jeśli nie masz dobrego zdjęcia w klimacie, który odpowiada Twojemu profilowi pracy to lepiej nie zakładaj profilu na LinkedIn. To zdjęcie zadecyduje czy pozyskasz nowe kontakty, rekomendacje lub nowe relacje biznesowe. Pamiętaj, nie wstawiaj żadnych zdjęć z urlopu, w stroju nieformalnym czy fotek dodanych impulsywnie. Zdjęcie zadecyduje czy zostaniesz potraktowany poważnie. Nie lekceważ tej siły przekazu.

2. Imię: maksimum 60 znaków
Podaj swoje imię i nazwisko. Pamiętaj to właśnie te dane zindeksują się w wyszukiwarce Google.

3. Profesjonalny nagłówek: maksimum 120 znaków
Czym się zajmujesz? Kim jesteś? Pytania egzystencjalne czy określające w 120 znakach to co w życiu robisz zawodowo. Tak naprawdę jedno i drugie. Do swojego stanowiska możesz dodać stopień naukowy, dokonania, zainteresowania lub to w czym się specjalizujesz np.: Grafik Interaktywny w Agencji XYZ / Grafika 3D / Animacje / Ukończył Szkołę Reklamy

Te 3 punkty (plus ilość połączeń/znajomych) będzie wyświetlana jeśli ktoś będzie chciał zaprosić Cię do swojej grupy zawodowej lub będzie poszukiwał Twojego profilu na LinkedIn.

Profil gotowy! W następnej części podpowiemy Ci co dalej.