Newsletter to nadal jedna z najtrafniejszych form komunikacji z klientami. Byłeś przekonany, że nikt ich nie czyta? To błąd! 30% treści e-maili marketingowych trafia z powodzeniem do grupy odbiorców. Przyznasz, że to wystarczająco dużo aby zastanowić się nad formą Twojej wiadomości.
1. Stwórz ekskluzywny klub Twoich klientów
Pozwól odbiorcy poczuć się wyjątkowo! Jest to idealny sposób na generowanie emocji, poprzez treść czy narzędzie do budowania wspólnoty. Przygotuj wiadomość, której content oraz grafika przekona Klienta, że należy do specjalnej, elitarnej grupy. Wyłączność może być subtelnie oznaczona. Dla przykładu, jeśli sprzedajesz wieczorowe sukienki, spraw aby Twoje klientki poczuły przynależność do kameralnej, luksusowej społeczności. Jak to zdefiniować?
„Ekskluzywna wyprzedaż tylko dla naszych stałych klientek! Produkty w specjalnych cenach możesz kupić już dziś. Z oficjalnym SALE ruszamy za 3 dni”
Spróbuj, to działa!
2. Spraw, że ludzie będą szczęśliwi
Uszczęśliwianie ludzi nie jest takie trudne. Wystarczy niewielki nakład chęci, czasem odrobina hojności i sukces gwarantowany. Zdarza się, że wystarczy powiedzieć swoim Klientom coś miłego 🙂
Napisz krótki newsletter z tematem: „To Twój szczęśliwy mail, sprawdź!”. W ten sposób zyskasz uwagę swoich Klientów. W treści dołącz kupon rabatowy do wykorzystania przy zakupach powyżej 300,00 zł bądź inną niespodziankę. Zyskasz tym samym radość Klienta oraz zrobisz milowy krok w kierunku jego lojalności.
3. Podziękuj swoim klientom, że są z Tobą
O wartości Twoich Klientów nie muszę wspominać, na pewno znasz ją najlepiej. Nie jestem jednak pewna czy pamiętasz, że trzeba tę relację celebrować, dbać o nią i dziękować za nią! Jak wygląda to w praktyce? Nie musisz poświęcać całego z podziękowaniem maila do swoich subskrybentów, taki mógłby wyglądać zabawnie Dodaj jednak drobny akcent do newslettera. Powiedź swoim Klientom – „Dziękuję, że jesteś ze mną”, zrób to szczerze, od serca. Potraktuj to jako część Twojej pracy. Kulturę biznesu. Szybko otrzymasz feedback, że było warto.
4. Zintegruj wiadomość z Social Media
Istnieje wiele sposobów aby zintegrować newsletter z mediami społecznościowymi. Spójrzmy dziś na najbardziej ulubioną przez Polaków platformę i przekierujmy ich na Facebook. Istnieje kilka kluczowych powodów dla których warto to zrobić. Po pierwsze – relacje. Wreszcie będziesz mógł zobaczyć jak wyglądają Twoi Klienci. Po drugie komunikacja – portal społecznościowy daje Ci możliwość lepszego wyobrażenia o subskrybentach, ich potrzebach, oczekiwaniach, pragnieniach. W końcu po trzecie – społeczność. Teraz odbiorcy Twojego newslettera będą mieli szansę zapoznania się z treściami, które publikujesz na Facebook’u. Dobrze to wykorzystaj!
Do Ciebie: Czy znasz inne sposoby integrowania social media i e-mail marketingu?
Chcemy o tym usłyszeć!
Napisz do nas: info@marketinglovers.pl