Rebranding, czyli jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w firmie rebranding STUDIO FORM | Agencja Reklamowa Warszawa

Rebranding, czyli jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w firmie

1000 662 studioform

Stosować czy nie? Często firmy zadają sobie pytanie, czy już czas na rebranding. W końcu jest on ogromną zmianę i odpowiedzialną decyzją. Zawsze niesie ryzyko, czy nowy wizerunek wpłynie na wizualną satysfakcję i czy rzeczywiście osiągnie odpowiedni efekt. Pamiętajmy – poprawnie przeprowadzony rebranding stanie się doskonałym narzędziem zwiększającym sprzedaż. Poznaj główne zasady jak skutecznie go przeprowadzić!

Żyjemy w czasach COVID, który pokrzyżował plany sprzedażowe niejednej firmy. Wyraźne spadki odczuło wiele branż. Jest dobry moment aby zadać sobie pytanie jaką metodę zastosować, aby firma powróciła do dawnych obrotów, bądź wyższych. Należy pamiętać, że tak duże kryzysy, które dotykają firmę są mocną próbą przetrwania – zazwyczaj jest tak, że jeśli przedsiębiorstwo pokona chwilowe tarapaty, będzie działało znacznie lepiej i zyska na pozycji w swojej branży. Wróćmy jednak do rebrandingu. Pomimo, że dane finansowe często mają charakter poufny (co jest zrozumiałe), udało się przeprowadzić badania, które wskazują jednoznacznie, że właściwie zastosowany rebranding zwiększa sprzedaż od 10% do 40%. To dużo! Podane widełki wynikają z różnorodnych zmiennych dotyczących firmy, przede wszystkim tego jaki marketing jest stosowany obecnie, od branży czy pozycji na rynku. Wielkość firmy nie pozostaje tutaj także bez znaczenia.

Zapoznaj się z kilkoma zasadami, które sprawią, że re-branding w Twojej firmie będzie bezpieczny i przyniesie zamierzone rezultaty.

Zasada nr 1 – Bądź pewny, że tego chcesz.

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest fakt, że to Ty jesteś szefem swojego przedsiębiorstwa i to Ty musisz się czuć dobrze z tą zmianą – inaczej mówiąc, musisz czuć potrzebę zmiany. Zadaj sobie pytanie, z czego wyniknął pomysł na nowy wizerunek i dlaczego jej potrzebujesz. Pamiętaj – nie może być to kwestia chwilowej nudy. Warto poznać wyraźne powody – tylko wtedy taki rembranding będzie miał szansę działania!

Zasada nr 2 – Zmień coś jeszcze poza wizerunkiem.

Rebranding powinien odnosić się do faktycznych zmian dokonujących się w przedsiębiorstwie – nie muszą być one drastyczne. Mogą dotyczyć nowych zasad marketingu czy sprzedaży, nowych produktów czy dodatkowych usług. Rebranding to przecież nie tylko zmiana znaku, jest to głównie znak zmiany. Nie chodzi wyłącznie o bodziec do nowego wizerunku, ale także o story, które doskonale połączy się z tak poważnymi zmianami w firmie.
Często ważny jubileusz w firmie także jest doskonałym momentem do rebrandingu. Często wiąże się on z nową organizacją w firmie. Taką okazję należy wykorzystać w 100%!

Zasada nr 3 – Rebranding to pierwszy krok, wykonaj następne.

Podjąłeś już decyzję o zmianie wizerunku w firmie – brawo! Zastanów się co jeszcze powinno ulec zmianie. Rebranding to część większego programu. Aby stał się motorem wzrostu sprzedaży, należy zadbać o doskonałą OFERTĘ w swojej firmie. Wizerunek to dopiero zaproszenie do współpracy. Sprawdź czy Twoje produkty czy usługi wyróżniają się spośród konkurencji – tylko wtedy mają szansę wybicia się na rynku. Zadbaj o właściwą cenę, dobrą dystrybucję czy jakość obsługi klienta. Nie zapomnij o komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Jeśli posiadasz punkty sprzedaży, ważny będzie także Visual Merchandising.

Zasada 4 – pozostaw tylko to, co najlepsze!

Rebraning to doskonały czas na audyt w firmie. Przemyślenie mocnych i słabych stron.

Rebranding powinien usunąć występujące wady marki i wzmocnić jej pozycję w otoczeniu konkurencyjnym. Naciskamy tutaj także na zmianę znaku pod względem łatwości jego czytania i funkcjonalności. Wyciśnij jak cytrynę wszelkie cechy swojej firmy i pozostaw tylko to co najlepsze!

Nada to świeżości, nowego spojrzenia, motywacji i energii.

Jak wynika z naszego doświadczenia, powyższe zasady przełożą się na rynkowy sukces rebrandingu. Sprawnie i przede wszystkim – poprawnie przeprowadzone prace, stają się dobrą inwestycją, a nie kolejnym kosztem przedsiębiorstwa. Trzymamy kciuki za Wasz sukces!

Potrzebujesz nowego logo? Strony internetowej? Działań marketingowych?

Porozmawiajmy o tym!
Jesteśmy dla Ciebie dostępni.
www.studioform.pl