7 na 10 decyzji o zakupie kosmetyku zapada w miejscu sprzedaży! Ta tendencja stale rośnie. W 2025 roku to nie tylko cena czy reklama w social mediach decyduje o wyborze. To scena, na której marka gra główną rolę.
Trendy VM w branży kosmetycznej 2025:
- „Holistic shelf” — produkty układane nie kategoriami, lecz emocjami: rytuał pielęgnacyjny, glow-up, spa-day.
- Wizualny minimalizm, sensoryczny maksymalizm — im prościej na poziomie formy, tym więcej bodźców dotykowych, zapachowych.
- Ekspozycja premium z papieru — standy z kartonu z tłoczeniami, hot-stampingiem, drukiem UV i podświetleniem LED.
- Materiały POS jako nośnik ESG — klienci oczekują, że forma będzie zgodna z wartościami marki (eko, less waste).
- Zintegrowane technologie — standy z wbudowanymi ekranami LCD, QR kodami prowadzącymi do tutoriali lub aplikacji AR.
Rola ekspozycji w procesie zakupowym:
W 2025 roku klientka wchodząca do drogerii czy perfumerii podejmuje decyzje błyskawicznie. Jej wzrok skanuje kolory, struktury, kształty. Nawet najlepiej opracowana kampania online traci znaczenie, gdy fizyczny produkt nie zachwyca w punkcie sprzedaży. Dobrze zaprojektowana ekspozycja staje się nie tylko narzędziem do sprzedaży, ale częścią customer experience.
Co może zrobić Studio Form?
- stworzymy ekspozycję, która podbije social media Twoich klientek (kto nie zrobi Insta story z dobrze doświetlonym serum?)
- przygotujemy standy ekologiczne premium z opcją szybkiej wymiany komunikacji
- zaprojektujemy witryny sezonowe na launch nowej linii
- połączymy design z technologią: ekrany, interaktywność, AR/VR
Case study: jak ekspozycja zmieniła sprzedaż marki premium?
Dla jednej z europejskich marek kosmetycznych Studio Form przygotowało kampanię VM, która wprowadzała nowy produkt do drogerii premium. Zastosowano tam standy o strukturze „soft matte”, z tłoczeniem i drukiem UV oraz elementami świetlnymi. Po 3 miesiącach marka zanotowała wzrost sprzedaży o 28% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Klienci wskazywali w badaniach satysfakcji, że ekspozycja „zachęcała do dotknięcia i przetestowania produktu”.

Zaprojektuj z nami ekspozycję, która nie tylko sprzedaje, ale i inspiruje.
Skontaktuj się z naszym zespołem VM i zobacz, jak Twoje produkty mogą zagrać główną rolę na sklepowej scenie.