Kim są Twoi klienci, czego oczekują od współpracy z Tobą, jakie są ich potrzeby? Dlaczego zdecydowali się na zakup właśnie w Twojej firmie? Postaw się w ich roli. Odpowiedź na te wszystkie pytania oraz zadaj sobie kolejne. To pomoże Ci w ukształtowaniu doskonałej strategii współpracy oraz wzniesie Twój marketing na poziom światowej klasy. Oto pięć kluczy, które musi zapamiętać! To 3 z 7 Sił Business Mastery według Anthonego Robbinsa.
1. Bądź dostępny
Bądź zawsze, kiedy klient Cię potrzebuje. To złota zasada. Dzisiejszy konsument oczekuje dostępu do informacji, uzyskania pomocy. Chce podzielić się swoimi doświadczeniami, wyznaczyć termin w którym chce zrealizować zakup. Jak to zrobić? Skorzystaj z różnych form przekazu. Użyj takich platform jak Facebook, Twitter, Google+ i innych. Wystarczy kilka minut dziennie aby monitorować społeczność swoich konsumentów, ich potrzeby. Zyskasz uznanie klienta, jego świadomość, że zawsze może się z Tobą skontaktować, niezależnie od godziny czy dnia tygodnia. Nie zapominaj o wiedzy, którą pozyskasz o swoich konsumentach. W końcu dowiesz się kim są, co lubią. Musisz wykorzystać te dane, aby ukierunkować swoją ofertę.
2. Reaguj szybko i znacząco
Wszelkie działania w biznesie są teraz natychmiastowe. Szczególnie w marketingu! Przygotuj strategię i podejmuj szybką interakcję. Każde, nawet najmniejsze działanie wymaga dyscypliny i energii. Klienci odpowiadają na Twoją kampanię? Zareaguj w sensowny sposób. Jeśli potrzebują Twojej pomocy, odpowiedź. Nie zapominaj jednak o contencie. Pamiętaj, że Twoja reakcja musi być wartościowa, aby w pełni zaspokoić potrzeby klientów.
3. Zrozum swoje cele, pomogą Ci w podejmowaniu dobrych decyzji
Obserwuj, analizuj i działaj. Stwórz perspektywę i zastanów się czego naprawdę oczekują Twoi klienci. Pomoże Ci to w postawieniu celów, które konsekwentnie będziesz realizował. Jak to zrobić? Skorzystaj z medialnych kanałów social. Przygotuj esencję z działań Twojej konkurencji oraz obserwacji oczekiwań rynku. W ten sposób utworzysz efekt, który będzie oczekiwany, mile widziany i ważny dla grupy Twoich aktualnych konsumentów oraz przyszłych potencjalnych klientów.
4. Rozmawiaj ze swoimi klientami aby poprawić wartość swojej oferty
Pamiętaj, że nie jesteś tylko sprzedawcą dla twoich Klientów, jesteś ich partnerem! Stwórz sprawnie swój marketing, w sposób który nie będzie agresywny oraz pozwoli na nawiązanie personalnych relacji. Współpraca z Twoimi klientami będzie doskonałym feedbackiem dla Twoich działach. Zarówno tych sprzedażowych jak i marketingowych. Słuchaj tego co mówią konsumenci, bądź otwarty na ich sugestie, uwagi, komentarze. Odbieraj je jako rady najlepszego przyjaciela i uwzględniaj w swoim marketingu. Szybko zobaczysz, że było warto!
5. Nie zapomnij o indywidualnym podejściu
Pamiętasz pierwsze dni kiedy zacząłeś prowadzić swój biznes? Pamiętasz jak ważny był dla Ciebie każdy Twój klient? Jesteśmy pewni, że niektórzy konsumenci są dla Ciebie niezapomniani nawet do dziś. Zrób wszystko aby wrócić tę energię jeszcze i zaadoptuj ją ponownie w swojej firmie. Przygotuj marketing, który będzie zindywidualizowany, nie pozwól aby w Twoje relacje sprzedażowe wdała się rutyna. Przemyśl strategię marketingu i zrób wszystko aby wykonać ją jak najlepiej. Działaj w social media, e-mail marketingu, narzędziach spersonalizowanych. Poznaj swoich klientów! Pozwól aby konsumenci pokochali Twoją firmę, stali się jej fanami, czując się przy tym niezwykle i wyjątkowo.
Bądź na tyle blisko swoich klientów, aby powiedzieć im czego chcą, zanim sami się na to zdecydują.
Steve Jobs