3 trendy w Visual Merchandisingu, które napędzą sprzedaż w Twoim sklepie w 2024 r

lut 1, 2024

Po latach lockodown’ów  oraz przeszkód i zachowań opartych na technologii cyfrowej działania konsumentów pokazały, jak istotny jest odbiór wyglądu sklepów oraz prezentacji ich oferty w sprzedaży stacjonarnej. Nic więc dziwnego, że według badań Retail, blisko 50% dyrektorów uważa, że wygląd i prezentacja sklepu stały się w ciągu ostatniego roku najważniejsze dla strategii ich marki!

Marki i sprzedawcy detaliczni zdają sobie sprawę, że nie ma uniwersalnej strategii dla sklepów, a zespoły projektowe podejmują to wyzwanie, myśląc bardziej kreatywnie i przemyślanie o tym, w jaki sposób mogą wprowadzać innowacje dzięki nowym formatom, technologiom, które zaprezentują swoim Klientom.

Trend 1: Napędzaj, Inspiruj swoich Klientów..

…i zrób to w przestrzeni swojego sklepu!

Chociaż wielu sprzedawców detalicznych zdecydowało się na formaty oparte na wygodzie czyli mówiąc krótko – na technologii cyfrowej, niektóre marki szybko zdają sobie sprawę, że nawet najbardziej niezawodna technologia nie zastąpi kontaktu międzyludzkiego. Sprzedaż to Interakcje międzyludzkie i opowiadanie historii marki oraz asortymentu.

Brak więzi i kontaktów społecznych. Brak Touch & Fell produktów. To kwestie, na które konsumenci najbardziej narzekali podczas Pandemii.

Technologia cyfrowa, kasy samoobsługowe są poniekąd ciągiem tych wydarzeń. Nadal izolujemy naszych Klientów od kontaktu ze Staffem. Czy wpływa to dobrze na sprzedaż?

Dziś wyniki są sprawdzone i pewne. Odpowiedź jest jedna – nie jest to dobry czynnik.

W 2024 roku postaw na inspirację marką swoich klientów!

Postaw na ich poczucie przynależności i połączenia, co z kolei prowadzi do lojalności wobec marki.

Myślę, że często ludzie szukają marek i sprzedawców detalicznych, którzy po prostu stoją za czymś większym, gdzie kryje się jakieś story.

Trend 2:

Buduj piękne doświadczenia z każdym Twoim Klientem

Kiedy marka decyduje się na otwarcie nowego sklepu, zespół projektowy nie może pracować we własnym silosie. Chociaż aspekt kreatywny jest szczególnie ważny, projektanci i zespoły ds. merchandisingu wizualnego muszą ściśle współpracować ze swoimi kolegami z działów marketingu, IT i strategii biznesowej, aby mieć pewność, że wszystkie decyzje są zgodne z szerszą perspektywą. Może warto zmienić ten proces i zamiast „projektowania sklepu” postawić  na „projektowanie doświadczeń”.

Jak to zrobić? Może zaproś ludzi zajmujących się technologią do stołu projektowego sklepu. Zrób test i zaproś ich do wnętrza sklepu na kilka dni. Sprawdzą jakie doświadczenia mają sprzedawcy detaliczny. Poczują, jak wyglądają Wasi klienci i ich potrzeby. Zaprojektują kampanię „szytą na miarę”, która zachwyci i zachęci Klientów do posiadania Waszych produktów.

Wpiszcie się w serca Waszych Klientów! Sprawdźcie jakie mają hobby. Co lubią robić w wolnym czasie i idźcie wspólnie za trendem poznania konsumentów Bliżej.

Jaki będzie efekt?

Stworzenia DOSKONAŁEGO kalendarza kampanii na rok 2024 … a może nawet na dłużej!

Trend 3

Pop-Up shops – czyli sklepy mniejszych formatów i na krótszy czas

Sklepy typu pop-up zyskały popularność w ostatnich latach ze względu na ich zdolność do tworzenia poczucia pilności, aktualności i ekskluzywności. To tymczasowe przestrzenie handlowe (często nazywane także wyspami) oferują klientom wyjątkowe i wciągające doświadczenia. Firmy starannie dobierając merchandising wizualny w sklepach typu pop-up, mogą generować szum, przyciągać dodatkowych klientów, a także testować nowe produkty lub koncepcje marki, które dotychczas nie były wykorzystywane.

Gdzie budować takie wyspy? Każdy pomysł jest dobry. Wszystko zależy od charakteru marki.

Wybierz punkty w modnych Galeriach Handlowych. Pomyśl o strefach rekreacyjnych gdzie ludzie spędzają dużo czasu. Sprzedajesz produkty niezbędne do sportów zimowych? Pomyśl o przestrzeni w kurorcie narciarskim. Twoją grupą docelową są dzieci? Poszukaj miejsca, gdzie spotkasz ich jak najwięcej. Każda przestrzeń jest doskonała jeśli dobrze ją wykorzystasz!

Potrzebujesz wsparcia w Marketingu i Visual Merchandisingu?

Zaufaj specjalistom! Sprawdź Studio Form

www.studioform.pl

KATEGORIE

POPULARNE WPISY

Strategia Marki

Strategia Marki

Strategia Marki: Fundament Każdego Biznesu na Drodze do Sukcesu Niezależnie od wielkości czy...

TAGI