firma

Otwierasz własną firmę? Nie zaczynaj działalności zanim nie poznasz odpowiedzi na kluczowe 3 pytania

1000 629 studioform

Wszystko masz już gotowe. Wiesz jak będzie się nazywał Twój biznes, znasz jego tajniki, sprawdziłeś już także ile możesz zarobić na nowej działalności. Sprawdź czy jesteś gotowy aby otworzyć swoją firmę i zobacz jak cenne mogą być odpowiedzi na poniższe 3 pytania. Skup się i zapamiętaj każde z nich, na pewno przydadzą Ci się teraz i w przyszłości. Zaczynamy!

1. Chcesz aby Twoja firma była idealna pod każdym względem? Powiedź sobie głośno jak będzie ona wyglądać.

Postawione przed sobą cele, są oczywiście bardzo ważne – o nich myślimy na samym początku. Biznes plan to także bardzo ważna część w starcie własnej działalności. Jednak czy zastanowiłeś się już jaki będzie zwyczajny dzień z życia Twojego biznesu? Opracuj swój mini plan dnia. Pomyśl w jakich godzinach będzie pracować twoja firma, jak dokładnie będzie wyglądać biuro. Zastanów się nad codziennymi obowiązkami – może dzięki temu poznasz zakres dziennego przychodu, którym jesteś zainteresowany. Pomyśl jak będziesz się czuł w planowanej lokalizacji, czy spełni ona Twoje oczekiwania niezależnie od pory dnia czy dnia w roku. Zastanów się jak przyjmiesz w niej swoich Klientów. Pozostając przy konsumentach – warto określić ich sylwetkę. Ułatwi Ci to precyzyjne stworzenie grup docelowej . Stwórz obraz idealnego dnia pracy i przenieś się z nim w życie prawdziwe życie raczkującej już firmy. Przygotujesz się tym samym na wyzwania, które na Ciebie czekają, zrozumiesz jakie są Twoje oczekiwania wobec biznesu. Zobaczysz jak bardzo Ci to pomoże.

2. Dlaczego Twoi Klienci powinni z Tobą pracować?

Wiesz, że będziesz zaangażowany w swoją pracę. Znasz tajniki branży, w której zamierzasz działać. Ale czy to wystarczy? Porusz swoją wyobraźnię i przenieś się w skórę swojego Klienta. Spójrz na swoją osobę z wiedzą, że reprezentujesz nią nową firmę i zastanów się czy posiadasz wszystkie cechy, które ważne są dla businessmana. Ważna będzie nieprzesadna pewność siebie, charakteryzująca wiedzę którą posiadasz, miła aparycja oraz właściwa tonacja głosu. Zastanów się czego jeszcze (jako Klient) wymagałbyś od osoby reprezentującej Twoją branże. Co przesądziłoby o tym, że chciałbyś z kimś takim współpracować. Przygotuj obraz takiej osoby i porównaj go ze swoim zachowaniem.

3. Znajdź 10 mierzalnych różnic, które sprawią że Twoja oferta będzie bardziej atrakcyjna niż oferta konkurencji? To ważne aby odpowiedzieć obiektywnie.

Wiesz, że dzięki Google Twoi potencjalni Klienci w kilka sekund mogą znaleźć 10 alternatywnych ofert dla Twojej? Mam nadzieję, że ta wiadomość dosadnie przedstawia fakt jak dobra musi być Twoja oferta. W obliczu konkurencji musisz stworzyć wartość dodaną dla Twoich Klientów, która sprawi że zdecydują oni o zakupach w Twojej firmie. Każda firma jednogłośnie twierdzi, że oferuje doskonałą obsługę Klienta oraz idealny stosunek jakości do ceny. Jeśli miałeś także taki pomysł – musisz wiedzieć, że dziś to za mało. Odpowiedź na to pytanie będzie wymagać od Ciebie więcej czasu. Zastanów się jakie wartości dodane możesz przekazać swoim Klientom. Jak możesz sprawić, że poczują się komfortowo, jak zapewnić obsługę, której oczekują. Pamiętaj, że większość wartości oraz potrzeb musisz w swoich Klientach rozbudzić sam, często sami ich nie znają.

Pytania – wydają się banalne. Jednak przygotowanie dobrych odpowiedzi może sprawić Ci trudności. To bardzo ważne aby analizować swoje działania oraz plany.
Trzymamy kciuki – powodzenia!

Potrzebujesz wsparcia specjalistów w marketingu?
Sprawdź naszą ofertę
www.studioform.pl