osobisty marketing

Dobre CV to Twój osobisty marketing. Te rady musisz zapamiętać.

1000 629 studioform

1. Dobrze zaplanuj przestrzeń w swoim CV

Czas to pieniądz! Chcesz aby traktowano Cię poważnie? Zamieść w swoim CV tylko najważniejsze dane i szanuj każdą chwilę osoby, która je czyta. Myślisz, że istotnym jest fakt kiedy się urodziłeś, jaki jest adres zameldowania a jaki zamieszkania lub Twój znak zodiaku? Zamieść w życiorysie wyłącznie najważniejsze dane. Postaraj się je zmieścić w jednej linii (adres, email, numer telefonu, nic więcej!). Szczegółowe dane o historii Twoich migracji nie będę potrzebne 🙂

2. Nazwa dokumentu? Zrezygnuj z niej

Nie musisz pisać w pierwszej linii życiorysu nazwy „Curriculum Vitae”. Skrót „CV” także nie znajdzie tutaj miejsca. W zamian wyeksponuj swoje imię i nazwisko, które będą tutaj Twoją osobistą marką. Każdy, kto trzyma w ręku życiorys wie z czym ma do czynienia. Nie musimy go uświadamiać. Zastanów się zatem jak ułożyć swoje dane, aby godnie reprezentowały i nie zaśmiecaj przestrzeni niepotrzebnymi zwrotami. To pierwszy krok do idealnego dokumentu.

3. Graficzny nieład? Nie możesz na to pozwolić.

Nawet jeśli jesteś duszą artysty, nie dopuścić w swoim CV do bałaganu! Różne rodzaje czcionek oraz ich rozmiary, odstępy pomiędzy wierszami czy sposób wypunktowania – tutaj wszystko musi mieć sens, nie można niczego pominąć. Wydaje Ci się, że to nieważne? Pamiętaj, że nieład w CV będzie świadczył o Twojej osobie.

4. Co z tym zdjęciem?

Temat rzeka! Tutaj opinii jest wiele. Europejskie firmy CV ze zdjęciem traktują jako standard. Istnieją kontrahenci, dla których życiorys bez fotografii będzie odrzucony. W Stanach Zjednoczonych fotka w podsumowaniu zawodowym nie będzie wyglądać poważnie. Co z tym zrobić? Dodawać czy nie dodawać? Dodawać  Jednak pamiętaj, że zdjęcie musi (!) mieć charakter biznesowy (te z wakacji pod palmą pozostaw dla siebie) i nie może zajmować dużej powierzchni dokumentu. Postaw tu na profesjonalizm i wybierz fotografię, która przedstawi Cię w najlepszym świetle.

5. Liczy się ilość czy jakość?

Absolutnie stawiamy na jakość! Od razu także dodam, że życiorys nie może przekraczać dwóch stron (bez względu na ogromne doświadczenie zawodowe, które na pewno posiadasz. Rekruterzy odrzucają długie aplikacje, bo ja twierdzą, osoby które nie potrafią zebrać „esencji” swojej osoby, nie będą dobrymi pracownikami. Nie bierzmy zatem przykładu z rekordzistów, którzy rozpisują się na blisko dwadzieścia stron. Podkreślamy wyłącznie ważne informacje. Opisując z edukacji pomiń Szkołę Podstawową, którą ukończyłeś. Wyrzuć także dwumiesięczne „epizody” w doświadczeniu zawodowym. Skup się wyłącznie na etapach swojego życia, które mogą wnieść dużą wartość do nowego miejsca pracy czy do partnerskiego kontraktu.

6. Napisz co osiągnąłeś

To osiągnięcia są ważne – nie Twoje obowiązki! Dają jasny pogląd na rozwój Twojej kariery zawodowej i starań oraz tego co dobrego udało Ci się zrobić dla pracodawcy bądź własnego biznesu. Pochwal się w czym jesteś dobry, co wyróżnia Cię spośród innych osób, jakie masz osiągnięcia w branży którą się zajmujesz. Dla przykładu – jeśli jesteś osobą, która organizuje eventy, nie pisz że jesteś za to odpowiedzialny. Pokuś się o policzenie ile imprez udało Ci się z sukcesem wykonać. Prawda, że lepiej brzmi.

Postaraj się! Pamiętaj, że pracujesz nad osobistym marketingiem.