Chcesz sprzedawać w sieci? Oto kilka porad jak zrobić to w rozsądnej cenie i z najlepszym rezultatem

Chcesz sprzedawać w sieci? Oto kilka porad jak zrobić to w rozsądnej cenie i z najlepszym rezultatem

1024 655 studioform

Posiadasz własną działalność handlową, chciałbyś zwiększyć swoje obroty i wyjść z ofertą poza rynek lokalny? Nic prostszego. To najwyższy czas aby zacząć przygodę twojego biznesu w sieci. Sprawdź nasze rady jak to zrobić aby uniknąć wysokich kosztów i sprawnie zacząć sprzedaż produktów czy usług.

Coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sieci. Na pewno twoja konkurencja już działa w Internecie. Swoje miejsce w wirtualnych sklepach znalazły także firmy z długą tradycją, często leaderzy w danej branży, którzy istnieją na rynku wiele lat. Dzięki e-commerce takie firmy obniżają koszty sprzedaży tradycyjnej (w swoim jednym bądź sieci sklepów) jak również poprawiają swój wizerunek wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów. Takie działania nie są – jak może się wydawać – bardzo skomplikowane. Ich wdrożenie nie wymaga także ogromnych nakładów finansowych. Należy pamiętać, że istnieją gotowe systemy sklepów online, z których naprawdę warto skorzystać.

Dobrze przemyśl nazwę – potem zakup domenę i serwer

Obecnie w sieci mamy coraz mniej miejsca na sklepy, które mogą zachwycić oryginalnością. Zastanów się zatem jak powinien wyglądać twój sklep. Dopasuj go jak najbardziej do preferencji twojej grupy docelowej. Pamiętać, że tutaj liczy się minimalizm. Doskonale sprawdzi się tutaj zasada, że proste rozwiązania są najlepsze. Jeśli masz już nazwę, poszukaj domeny. Jak ją nazwać? Ważne aby nazwa domeny nie była długa (łatwiej popełnić błąd przy jej wpisywaniu). Niekoniecznie musi ona opisywać całą naszą działalność. Niech będzie słowem kluczem określającym naszą markę. Pamiętaj, aby sprawdzić oferty kilku firm i wybrać taką która będzie dla nas najlepsza. Połącz domenę z hostingiem, często jest to najtańsze rozwiązanie.

Jakie narzędzie jest dla mnie?

Na pewno zastanawiasz się nad wyborem rozwiązania technologicznego dla twojego sklepu. Zacznij od początku – pomyśl jakie są twoje potrzeby, jak dużo produktów jest w twojej ofercie, czy potrzebujesz płatności on-line. Jeśli twoja firma nie jest dużym przedsiębiorstwem, oferującym bardzo dużą liczę produktów – warto pomyśleć o gotowcach. Takie rozwiązania przyniosą rezultat. Niskie koszta obsługi i sprawdzone rozwiązania. Powierz agencji bądź programiście opracowanie graficzne sklepu i ciesz się gotowym produktem w kilka dni. Koszt dostępu do platformy e-commerce nie przekroczy 100 zł miesięcznie, dodatkowy koszt to wynagrodzenie agencji lub grafika/programisty. Jesteś dużym przedsiębiorcą i szukasz unikalnego rozwiązania, które nie powiela się z żadnym innym? Musisz spodziewać się dużo większych kosztów. Taki sklep może kosztować nawet 15 tys. złotych. Pamiętaj, że sklep powinien być funkcjonalny i musi mieć wersje mobilną. Obecnie ponad 60% dorosłych polaków posiada Smarpthone.

Sprawdź do kogo chcesz skierować swoją ofertę

Kiedy prowadzisz tradycyjny sklep, zazwyczaj kierujesz jego działanie do lokalnych przedsiębiorców. Internet jest dla twojej działalności rodzajem ogromnego rynku czy bazaru, na którym wystawiają się różni przedsiębiorcy. Kluczem jest odpowiednie określenie grupy docelowej, zawężenie jej – oczywiście w miarę możliwości. Zbyt szeroka oferta jest częsty problemem małych przedsiębiorców. Sieć to narzędzie, które idealnie zna naszych klientów, wie jakiej są płci, w jakim są wieku, ile mają lat – i przede wszystkim co lubią. Budując narzędzie e-commerce musisz wiedzieć kogo chcesz zaprosić do zakupów, do kogo kierujesz produkty lub usługi. Pomoże to nie tylko w promocji twojego sklepu, ale przede wszystkim może wyznaczy ścieżkę, którą musisz podążać ze sprzedażą.

Zaproś klientów do swojego sklepu, czyli krótko o marketingu internetowym

Sklep masz już gotowy? Doskonale! Przed tobą kolejne działania, tym razem związane z marketingiem internetowym. O tym jak ważne jest to narzędzie na pewno już wiesz. Szczególnej mocy nabiera ono w momencie kiedy twoja domena jest nowa. Klienci nigdy nie trafią do twojego sklepu jeśli ich do niego nie pokierujesz. Przemyśl strategię i działaj. Jak można zaplanować prace nad marketingiem? Proponujemy podzielić je na działania, które zaangażują klientów do zakupu od razu oraz na działania wizerunkowe, które zrekrutują potencjalnych klientów i przygotują ich na przyszłe zakupy.

O jakich narzędziach marketingu internetowego warto pamiętać? Sprawdź narzędzia Google (Google Maps, AdWords Express, Analytics, Google+) i wybierz te, które najlepiej sprawdzą się w twojej branży. Jaki będzie efekt? Nasza strona pojawi się wyżej w wyszukiwarkach, narzędzia remarketingu nie pozwolą klientom zapomnieć o twoim produkcie, a AdWords znajdzie naszą ofertę wśród innych. Pamiętaj aby optymalnie dobrać słowa kluczowe z którymi pracujesz. To bardzo ważne dla sukcesu kampanii w sieci.

Działaj w Social Media! Nie bój się i załóż profile we wszystkich popularnych mediach Facebook, Youtube, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Snapchat – wspomoże to proces pozycjonowania twojej marki w sieci. Pamiętać aby dostarczać wartościowych informacji dla twoich fanów. Nie można ich zanudzać. Zaskocz ich 😊 nie zapominaj, że masz do czynienia z pokoleniem Millenials. Oni najpierw pokochają, potem kupią. Doceń ich.

Koniecznie twój bazę twoich klientów, najlepiej wszelkimi możliwymi sposobami. Newsletter marketing to nadal jedno z najskuteczniejszych narzędzi jeśli chodzi o docieralność. Nie zmarnuj swoich kontaktów.

Do dzieła!