5 zasad marketingu

5 zasad marketingu, które musisz znać jeśli prowadzisz firmę

1024 613 studioform

Chcesz czy nie – marketing to ważna część w twojej firmie. Jeśli jeszcze się z tym nie pogodziłeś, zrób to właśnie dziś. Każdy kolejny dzień bez planu na marketing, oddala twoją firmę od sukcesu. Poznaj 5 zasad, które pomogą Ci zrozumieć jak działa marketingowy mechanizm!

 

1. Internet a marketing – pomyśl o swojej stronie www na poważnie

Większość małych firm wciąż nie zdaje sprawy jaką siłą jest poprawnie funkcjonująca, czytelna i pełna treści strona internetowa. To maszyna, która pracuje na sprzedaż w firmie 24/7! Może ona generować zapytania od potencjalnych klientów, zachęcać ich do wykonania połączeń telefonicznych, wpływać na decyzje sprzedażowe, a nawet budować zaufanie. Kiedy witryna jest profesjonalnie zaprojektowana, posiada content, ciekawą grafikę to jest jakość jest porównywalna z posiadaniem sklepu w samym centrum stolicy! Niestety większość małych witryn biznesowych to przestarzałe treści, które przybliżają je do posiadania firmy w środku pola. Jeśli nie jesteś zadowolony z twojej witryny internetowej, bądź nie generuje ona zainteresowania potencjalnych klientów, zajmij się nią jeszcze dziś. Pamiętaj, że poprawnie wykonana strona nie musi być droga. Ważna jest jej przejrzystość, nowoczesny charakter i solidnie przygotowane treści, które zainteresują grupę do której je kierujesz. Pamiętaj aby zoptymalizować witrynę pod kątem pracy nad jej pozycją w Internecie!

 

2. Nigdy nie ignoruj działań swojej konkurencji, bądź o krok  przed nią!

Postawmy sprawę jasno – to niemożliwe aby skutecznie sprzedawać swoje produkty lub usługi nie znając działań własnej konkurencji. Wydaje ci się, że twoja oferta jest idealnie przygotowania do potrzeb grupy klientów? Sprawdź co oferuje twój konkurent! Zapoznaj się z jego ofertą, polityką sprzedaży, działaniami marketingowymi oraz stylem współpracy. Oceń swoją sytuację „na zimno”, bądź stronniczy. Nie potrafisz tego zrobić? Poproś o pomoc swoich znajomych bądź przygotuj ankietę dla swoich klientów. Sprawdź jakie działania marketingowe prowadzi twój konkurent – to na pewno wpływa na jego sprzedaż! Jeśli postawił on na działania e-commerce? Nie pozwól aby twoja firma pozostała bez sklepu internetowego. Prowadzi skuteczne działania digital? Zacznij także nad nimi pracować.

Pamiętaj – najważniejsza jest ocena sytuacji twojego przedsiębiorstwa oraz jego miejsca na rynku. To ona sprawdzi, że twoja firma może być dużo wyżej niż pozostałe!

 

3. Użyj siły ludzkiej ciekawości

Jest ogromna! Możesz nam wierzyć. Tylko jak sprytnie wykorzystać ją w marketingu? Przygotuj swoje materiały sprzedażowe w sposób, które dostarczą niezbędnych informacji twojemu klientowi, jednak … pozostawią mu także odrobinę ciekawości. Pozwól swojemu klientowi wzbudzić potrzebę posiada produktu bądź zakupu usługi. Postawiłeś na działania w Internecie? Świetnie! Zbuduj komunikat marketingowy w sposób, który zachęci twojego klienta do kontaktu. Pamiętaj, zamiast bombardować swoich potencjalnych klientów ogromną ilością informacji, postaw na marketing, który rozpali ich ciekawość. Już dziś oceń politykę marketingową swojej firmy i sprawdź jak twoje komunikaty wpływają na klientów.

 

4. Skoncentruj się na niezadowolonych

Brzmi dziwnie? Zaufaj nam! Najskuteczniejszym narzędziem marketingowym jest skupienie się na grupie ludzi, którzy są niezadowoleni z ich obecnego dostawcy. Jeśli odpowiednio przygotujesz komunikat, masz największe szanse na pozyskanie nowej firmy do współpracy. Tak samo wygląda to z klientami indywidualnymi. Pomimo ogromnej wartości jaką są niezadowoleni potencjalni klienci, twoja konkurencja często zapomina o tej grupie. Działają wówczas z marketingiem skierowanym do ludzi, którzy wcale nie są zainteresowani współpracą. Właśnie wtedy firmy myślą sobie jak trudna jest sprzedaż, jak dużo przysparza problemów. Jak przygotować działania marketingowe skierowane do niezadowolonych klientów? Zacznij od Internetu. Popracuj nad wynikami wyszukiwania twojej strony internetowej. Ułatw tej grupie  znalezienie pomocy trafiając właśnie na twoją firmę. Zastanów się z czym może mieć problem niezadowolony klient, jakie hasła będą dla niego ważne i zapewnij mu usługę ratowania tego, czym nieodpowiednio zajęła się twoja konkurencja. Zainwestuj w Google i skomponuj komunikat, który realnie trafi do właściwej grupy. Pamiętaj! Płacenie za najwyższy wynik w wyszukiwarce, na najbardziej popularne słowa, o które walczy także twój konkurent, nie zawsze ma sens. Wiele tańszym i  stosowniejszym rozwiązaniem będzie kreacja idealnego komunikatu, którego potrzebuje właściwa grupa.

W skrócie: Mądrze inwestuj swoje pieniądze w Google, Poszukuj niezadowolonych J

 

5. Nie popełniaj kosztownych błędów. Zainwestuj w marketing, którego naprawdę potrzebujesz

Najtrudniej realnie ocenić własną sytuację. Niezależnie czy dotyczy ona sfery prywatnej czy biznesu. Znasz to? Jeśli nie, wyjaśnimy to krótko na pewnym przykładzie, bardzo częstym wśród polskich przedsiębiorców. Pan Jan, wieloletni właściciel firmy handlowej, która w latach 90-tych zachwycała formą, obrotami i dynamiką rozwoju. Firma Pana Jana nigdy nie potrzebowała marketingu, bo jak sam mówi – „…nawet nie wiedzieliśmy czym jest ten marketing, nie był on nam do niczego potrzebny”. Dziś sytuacja się zmieniła. W branży firmy Pana Jana aż roi się on konkurencji. Otaczają ją firmy nowoczesne, młode, prężne, znające takie pojęcia jak AdWords, E-commerce czy remarketing. Pan Jan, który  walczy jak może nad utrzymaniem topniejącego wciąż grona Klientów postanawia stoczyć walkę z konkurencją i zainwestować w marketing. Przygotowuje się do targów, zrobił ulotki, założył FanPage – i co? Cisza. Sytuacja wciąż niezmienna, a Pan Jan jeszcze pewniej czuje się w stwierdzeniu, że ten marketing to zupełnie nie dla niego. Dlaczego tak jest? Dlaczego marketing nie działa? Analiza działań, analiza wizerunku, poprawność przekazu – tego potrzebuje firma Pana Jana. Najtrudniej odświeżyć firmę, która już istnieje. Połączyć jej najlepsze cechy, z doświadczeniem i tradycją, którą posiada. Dodać działania, które przedstawią firmę jako silną (bo jest od lat na rynku), nowoczesną (bo ma świeży, profesjonalny wizerunek) i konkurencyjną (bo polityka sprzedaży i marketingu działa idealnie). Jak to zrobić? Wszystko w rękach Pana Jana! Musi pogodzić się z tym, że jego logo się nieco zmieni, kolory ożywią, a komunikacja z klientami nabierze nowego wymiaru. Często to działania dla specjalistów, który ocenią firmę Pana Jana z innej perspektywy. Wykreują działania dynamiczne, ciekawe ale także spójne. Pan Jan musi im zaufać. Działania na własną rękę – nie dość, że są kosztowne, ujemnie wpłyną na wizerunek firmy, zniżając jej wartość w oczach klientów.

 

Potrzebujecie pomocy z planowaniem marketingu w Waszych firmach?
Zespół Studio Form poleca się do współpracy 🙂

Sprawdź nas!

www.studioform.pl